Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Chełmnie

Cele i zadania

PROGRAM DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ w CHEŁMNIE
w zakresie działań organizacyjno-prawnych

  • prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach związanych z wykonywaniem zadań i kompetencji Państwowej Straży Pożarnej,
  • współpraca z samorządami miasta, gmin i powiatu w zakresie poprawy bezpieczeństwa powszechnego obywateli,
  • przygotowanie dla Rady Powiatu informacji o stanie bezpieczeństwa pożarowego oraz o zagrożeniach występujących na trenie powiatu,
  • udział w przygotowaniu oraz opiniowanie aktów prawa miejscowego w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
  • współpraca z jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych,
  • organizowanie Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego,
  • rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń, w razie stwierdzenia naruszenia przepisów przeciwpożarowych, wydawanie decyzji administracyjnych,
  • wykonywanie poleceń otrzymanych od Przewodniczącego Zarządu Gminy lub Powiatu w zakresie właściwości Państwowej Straży Pożarnej, zmierzające do usunięcia bezpośredniego zagrożenia bezpieczństwa wspólnoty samorządowej,
  • przeprowadzanie kontroli na zlecenie Starosty,
  • uzgadnianie spraw dotyczących ochrony przeciwpożarowej w statutach Ochotniczych Straży Pożarnych,
  • opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w Komendzie Powiatowej PSP,
  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy w Komendzie Powiatowej PSP,
  • prowadzenie archiwum Komendy Powiatowej PSP i spraw związanych z archiwizacją,
  • współdziałanie w tworzniu programów informowana opinii publicznej o bezpieczeństwie powszechnym i zdobycie jej akceptacji oraz poparcia dla planów i programów w zakresie bezpieczeństwa,
  • ustalenie zasad współpracy informacyjnej z lokalnymi mediami podczas działań ratowniczych.